ząbkowanie opon głośna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xprzemo
    Classic
    • 2019
    • 1
    • Octavia III (5E3)
    • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

    ząbkowanie opon głośna praca

    Enriquez, a czy mogę foto lub nr części tego panelu z grzaniem pod OIIFL ?
  • xprzemo
    Classic
    • 2014
    • 14

    #2
    ząbkowanie opon głośna praca

    witam może ma ktoś ten sam problem co ja posiadam auta od wrzesnia na dzien dzisiejszy przebieg ponad 4tys opony 225/40/18 continental po takim przebiegu opny na przedniej osi zostały wyząbkowane byłem w serwisie tak powiedzieli ze sa jednak cos wyzabkowane lecz i tak trzeba było czekać na opinie skody .Oczywiscie opinia przyszła ze tak ma byc i głośność w kabinie związana z praca opon jest jak najbardziej normalna aczkolwiek wiem jak było po wyjechaniu z salonu ze nie było słychac opon . Moze ktos cwiczył ten temat

    Komentarz

    • ErNOL9xp7
      Drive
      • 2014
      • 54

      #3
      Nie wiedziałem co to jest ząbkowanie opon, ale na szybko sprawdziłem w google.pl i wyskoczyło mi takie coś...

      Przyczyny ząbkowania opon
      Opony najczęściej ulegają wyząbkowaniu w samochodach z nowoczesnym wielowahaczowym zawieszeniem, które gwarantuje im kontakt z nawierzchnią w stałej pozycji niezależnie od obciążenia. To w pewnym sensie frycowe za dobre właściwości jezdne. Opony mogą ulegać ząbkowaniu także z powodu usterek zawieszenia takich jak zużycie amortyzatorów, źle ustawiona geometria itp.
      Na ząbkowanie opon może wpływać także styl jazdy.


      A z tego co wiem, to wielowahacze są w O3...
      Pozdrawiam.
      ErNOL/Ernest
      Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

      Komentarz

      • xprzemo
        Classic
        • 2014
        • 14

        #4
        no nie bardzo bo tam nie zawieszenia wielowahaczowego na przedniej osi a nawet na tylnej jest belka

        Komentarz

        • ErNOL9xp7
          Drive
          • 2014
          • 54

          #5
          Zamieszczone przez xprzemo
          no nie bardzo bo tam nie zawieszenia wielowahaczowego na przedniej osi a nawet na tylnej jest belka
          To tylko w RS jest? Ponoć w innych też, ale nie wiem... :-( Jeśli wprowadziłem w błąd, to przepraszam.
          Pozdrawiam.
          ErNOL/Ernest
          Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

          Komentarz

          • jerol
            Ambiente
            • 2014
            • 188

            #6
            7k zrobilem na letnich do tej pory, nic mi nie zabkuje

            Komentarz

            • ukuk
              Rider
              • 2010
              • 699

              #7
              Potwierdzam, ze to powoduje halas bo tak:

              Do Golfa zalozylem opony z poprzedniego auta - mialy tylko jeden sezon ale juz je wyzabowalem (podejrzewam, ze za bardzo korzystalem z dieslowskiego momentu obrotowego ) i o ile na starym aucie wplyw akustyczny jakis byl, to byl baaardzo niewielki. Ale pamietalem o tym przy wymianie i te wyzabkowane, nieco bardziej starte tym razem dalem na tylna os. No i musze powiedziec, ze w Golfie wyrazniej to slychac (choc tragedii nie ma) - przednie niewyzabkowane sa ciche ale te z tylu troche hucza - odglos podobny do uszkodzonego lozyska czy cos. Podejrzewam wiec, ze w O3 bedzie tak samo, albo i troche gorzej - kompakt-VAGi nie sa jakos super wyciszone od strony podwozia.

              Komentarz

              • xprzemo
                Classic
                • 2014
                • 14

                #8
                tak ja wszystko rozumie tylko w moim przypadku musi byc jakas przyczyna moze byc tak ze jest to wina opon tylko ze producent sie do tego nie przyzna a z drugiej strony to co mnie to obchodzi ja zakupiłem auto razem z kolami wiec jest to cały towar który ma gwarancje .
                czekam teraz na opinie biegłego który tez stwierdził ze jest to jednak wada

                [ Dodano: Pon 24 Lis, 14 23:39 ]
                jak człowiek kupi używane auto i cos jest nie tak to ok tłumaczy sobie ze to nie jest jednak nowe i tak musi juz byc a jak cos jest w nowym nie tak to ku... juz niewiem co myslec

                Komentarz

                • voctawias
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 191
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Ja w swojej zrobiłem ponad 9 tysięcy też na continentalach i jest cisza taka sama jak przy odbiorze.
                  Octavia 3 - 1.4TSI

                  Komentarz

                  • ukuk
                    Rider
                    • 2010
                    • 699

                    #10
                    A z 2-giej strony ja je wlasnie wyzabkowalem przez jeden sezon zimowy(5-10 tys km)... czyli da sie. I to widac po oponie. Nie koniecznie obstawialbym, ze to jakas wada fabryczna auta lub opony. Ruszasz, przyspieszasz dynamicznie?

                    Komentarz

                    • Łabik
                      Rider
                      • 2013
                      • 346
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Ja zrobiłem 8tyś na continentalach i też OK
                      Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                      http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                      Komentarz

                      • mati25
                        Classic
                        • 2013
                        • 32

                        #12
                        Ja obstawiam drogi, koleiny. Większość aut porusza się na 195, więc 225 będzie delikatnie podcinac. Stan techniczny auta można wykluczyć, choć zbieżność możesz sprawdzić. Jest na to alternatywa. Kupić opony odporne na ząbkowanie. Chodzi głównie o zewnętrzny i wewnętrzny kształt bieżnika. Najlepiej jak by nie było tych kwadracików :-)
                        mati

                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          #13
                          Gdzies czytalem ze wyzabkowana opone mozna poddac obrobce mechanicznej, ktora powoduje wyrownanie bieznika.
                          Ja u siebie, ani na letnich ani na zimowych nie zauwazylem wyzabkowania
                          19tys przejechane
                          Black magic

                          Komentarz

                          • mati25
                            Classic
                            • 2013
                            • 32

                            #14
                            Można, a najłatwiej zaciągnąć ręczny i trochę je podsmażyć o asfalt, na forum accord poczytać metoda sprawdzona, ja bym tak zrobił :-)
                            mati

                            Komentarz

                            • krzyzakp
                              L&K
                              • 2013
                              • 1016
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #15
                              mati25, Tylko wez pod uwage ze koleiny glownie od tirow sie robia.. .Gdzies kiedys bylo porownanie ze jeden przejazd tira 40ton (nie mowiac o przeładowanych, a to u nas norma), tak samo wplywa jak przejazd bodajze paru tysiecy osobowek.. A patrzac na ruch na drogach, to nie jest tak ze na jednego tira przypada chocby i 100 osobowek na krajowce...
                              A tir nie jezdzi na 195, o ile sie nie myle to raczej cos w okolicach 280-300 maja

                              Moja O3 RS

                              Komentarz


                              • #16
                                O ile jest dość mięsa to można naprawić.

                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K-NtghfwVC4[/youtube]

                                Komentarz

                                • ukuk
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 699

                                  #17
                                  Tu widze na tych duzych klockach sie pozabkowalo... u mnie glowne krawedzie OK, ale problem jest w tych malych wcieciach (wezyki na fotce ponizej).

                                  Komentarz

                                  • uli07
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 391
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Kiedys szukalem w okolicy Krakowa kto robi naprawy wyzabkowanych opon. Zero odpowiedzi albo "panie, tego sie nie oplaca robic.".
                                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                    Komentarz

                                    • ukuk
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 699

                                      #19
                                      ..ale coz to za filozofia. Zedrzec 1mm opony gdzie pojawily sie zabki i juz... Dlaczego ma sie nieoplacac?

                                      Komentarz

                                      • mati25
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 32

                                        #20
                                        Kto by tych kolein nie robił to niestety jest to główny powód ząbkowania opon. Można jeszcze powiedzieć że :

                                        - nie właściwe ciśnienie opon, jak ktoś jeździ głównie sam musi odjąć od tego co jest na wlewie paliwa
                                        - wielowachacz tył, głównie tnie opony gdy nie obciążony jest tył,nie ma na to rady jedynie lepsze opony
                                        - zły stan zawieszenia
                                        - auto po dzwonie
                                        - i same opony które są podatne na to zjawisko
                                        mati

                                        Komentarz

                                        • uli07
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 391
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez ukuk
                                          Dlaczego ma sie nieoplacac?
                                          Tego juz nie wiem :-) Wynik tego taki, ze musialem kupic nowe opony zamiast, byc moze, naprawic stare
                                          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez xprzemo
                                            musi byc jakas przyczyna moze byc tak ze jest to wina opon tylko ze producent sie do tego nie przyzna
                                            przyczyna jest prosta - jeździsz autem kombi z nieobciążaonym tyłem :roll:
                                            są opony bardziej i mniej podatne na ząbkowanie - zależy od mieszanki gumy użytej do produkcji
                                            twardsze szybciej ząbkują- np Dunlop czy Bridgestone - zazwyczaj montowane do aut "budżetowych" tak aby starczyły uzytkownikowi "na dłużej"
                                            bardziej miękkie (czytaj wyższa półka) np Michelin, Conti czy Pitelli szybciej się zuzywają- np po 1-2 sezonach ale też zapewniają inne właściwości trakcyjne i inny poziom hałasu oraz są mniej podatne na ząbkowanie
                                            dlatego zaleca się przekładanie opon na samochodzie co ileś kilometrów(informacje zazwyczaj zawatre są w instrukcji) wraz ze schematem zamiany
                                            mało który serwis tego piluje- o uzytkownikach nie wspominam, bo niektzórzy uważają, że koła wyważa się raz na ... wieczność

                                            Zamieszczone przez mati25
                                            - nie właściwe ciśnienie opon, jak ktoś jeździ głównie sam musi odjąć od tego co jest na wlewie paliwa
                                            - wielowachacz tył, głównie tnie opony gdy nie obciążony jest tył,nie ma na to rady jedynie lepsze opony
                                            - zły stan zawieszenia
                                            - auto po dzwonie
                                            - i same opony które są podatne na to zjawisko
                                            tu jest to w pigułce :lol:

                                            Zamieszczone przez greg505
                                            wyzabkowana opone mozna poddac obrobce mechanicznej, ktora powoduje wyrownanie bieznika
                                            można- szlifuje się całą opone tocząc ją na czymś w rodzaju walca z elementami ściernymi, - można to robić jak opona jest w miarę nowa i bieżnik gruby- koszt ok 50-80pln za oponę w zależności od serwisu
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz

                                            • xprzemo
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 14

                                              #23
                                              tak zgodze sie z toba ze moze zabkowac przy małym obciazeniu tylko ze bedzie to wystepowało na tylnej osi a u mnie jest to na przedniej akurat

                                              Komentarz

                                              • lukaszc2
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 376

                                                #24
                                                Na Twoim miejscu sprawdził bym amortyzatory pamiętam jak w starym fiacie 125p uszkodzony amortyzator wyząbkował mi oponę. Wiem, że nowy samochód ale może jakaś wada amortyzatorów.
                                                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                                Komentarz

                                                • piotrek_gdy
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 7723
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez xprzemo
                                                  moze zabkowac przy małym obciazeniu tylko ze bedzie to wystepowało na tylnej osi
                                                  tak- z tyłu

                                                  jesli zabkuje ci przód to może świadczyc o złej geometrii
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...