Enriquez, a czy mogę foto lub nr części tego panelu z grzaniem pod OIIFL ?
ząbkowanie opon głośna praca
Zwiń
X
-
ząbkowanie opon głośna praca
witam może ma ktoś ten sam problem co ja posiadam auta od wrzesnia na dzien dzisiejszy przebieg ponad 4tys opony 225/40/18 continental po takim przebiegu opny na przedniej osi zostały wyząbkowane byłem w serwisie tak powiedzieli ze sa jednak cos wyzabkowane lecz i tak trzeba było czekać na opinie skody .Oczywiscie opinia przyszła ze tak ma byc i głośność w kabinie związana z praca opon jest jak najbardziej normalna aczkolwiek wiem jak było po wyjechaniu z salonu ze nie było słychac opon . Moze ktos cwiczył ten temat
-
-
Nie wiedziałem co to jest ząbkowanie opon, ale na szybko sprawdziłem w google.pl i wyskoczyło mi takie coś...
Przyczyny ząbkowania opon
Opony najczęściej ulegają wyząbkowaniu w samochodach z nowoczesnym wielowahaczowym zawieszeniem, które gwarantuje im kontakt z nawierzchnią w stałej pozycji niezależnie od obciążenia. To w pewnym sensie frycowe za dobre właściwości jezdne. Opony mogą ulegać ząbkowaniu także z powodu usterek zawieszenia takich jak zużycie amortyzatorów, źle ustawiona geometria itp.
Na ząbkowanie opon może wpływać także styl jazdy.
A z tego co wiem, to wielowahacze są w O3...Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xprzemono nie bardzo bo tam nie zawieszenia wielowahaczowego na przedniej osi a nawet na tylnej jest belkaPozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Potwierdzam, ze to powoduje halas bo tak:
Do Golfa zalozylem opony z poprzedniego auta - mialy tylko jeden sezon ale juz je wyzabowalem (podejrzewam, ze za bardzo korzystalem z dieslowskiego momentu obrotowego ) i o ile na starym aucie wplyw akustyczny jakis byl, to byl baaardzo niewielki. Ale pamietalem o tym przy wymianie i te wyzabkowane, nieco bardziej starte tym razem dalem na tylna os. No i musze powiedziec, ze w Golfie wyrazniej to slychac (choc tragedii nie ma) - przednie niewyzabkowane sa ciche ale te z tylu troche hucza - odglos podobny do uszkodzonego lozyska czy cos. Podejrzewam wiec, ze w O3 bedzie tak samo, albo i troche gorzej - kompakt-VAGi nie sa jakos super wyciszone od strony podwozia.
Komentarz
-
-
tak ja wszystko rozumie tylko w moim przypadku musi byc jakas przyczyna moze byc tak ze jest to wina opon tylko ze producent sie do tego nie przyzna a z drugiej strony to co mnie to obchodzi ja zakupiłem auto razem z kolami wiec jest to cały towar który ma gwarancje .
czekam teraz na opinie biegłego który tez stwierdził ze jest to jednak wada
[ Dodano: Pon 24 Lis, 14 23:39 ]
jak człowiek kupi używane auto i cos jest nie tak to ok tłumaczy sobie ze to nie jest jednak nowe i tak musi juz byc a jak cos jest w nowym nie tak to ku... juz niewiem co myslec
Komentarz
-
-
Ja zrobiłem 8tyś na continentalach i też OKOctavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Ja obstawiam drogi, koleiny. Większość aut porusza się na 195, więc 225 będzie delikatnie podcinac. Stan techniczny auta można wykluczyć, choć zbieżność możesz sprawdzić. Jest na to alternatywa. Kupić opony odporne na ząbkowanie. Chodzi głównie o zewnętrzny i wewnętrzny kształt bieżnika. Najlepiej jak by nie było tych kwadracików :-)mati
Komentarz
-
-
mati25, Tylko wez pod uwage ze koleiny glownie od tirow sie robia.. .Gdzies kiedys bylo porownanie ze jeden przejazd tira 40ton (nie mowiac o przeładowanych, a to u nas norma), tak samo wplywa jak przejazd bodajze paru tysiecy osobowek.. A patrzac na ruch na drogach, to nie jest tak ze na jednego tira przypada chocby i 100 osobowek na krajowce...
A tir nie jezdzi na 195, o ile sie nie myle to raczej cos w okolicach 280-300 maja
Komentarz
-
-
namo
O ile jest dość mięsa to można naprawić.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K-NtghfwVC4[/youtube]
Komentarz
-
Kiedys szukalem w okolicy Krakowa kto robi naprawy wyzabkowanych opon. Zero odpowiedzi albo "panie, tego sie nie oplaca robic.".Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Kto by tych kolein nie robił to niestety jest to główny powód ząbkowania opon. Można jeszcze powiedzieć że :
- nie właściwe ciśnienie opon, jak ktoś jeździ głównie sam musi odjąć od tego co jest na wlewie paliwa
- wielowachacz tył, głównie tnie opony gdy nie obciążony jest tył,nie ma na to rady jedynie lepsze opony
- zły stan zawieszenia
- auto po dzwonie
- i same opony które są podatne na to zjawiskomati
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukukDlaczego ma sie nieoplacac?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xprzemomusi byc jakas przyczyna moze byc tak ze jest to wina opon tylko ze producent sie do tego nie przyzna
są opony bardziej i mniej podatne na ząbkowanie - zależy od mieszanki gumy użytej do produkcji
twardsze szybciej ząbkują- np Dunlop czy Bridgestone - zazwyczaj montowane do aut "budżetowych" tak aby starczyły uzytkownikowi "na dłużej"
bardziej miękkie (czytaj wyższa półka) np Michelin, Conti czy Pitelli szybciej się zuzywają- np po 1-2 sezonach ale też zapewniają inne właściwości trakcyjne i inny poziom hałasu oraz są mniej podatne na ząbkowanie
dlatego zaleca się przekładanie opon na samochodzie co ileś kilometrów(informacje zazwyczaj zawatre są w instrukcji) wraz ze schematem zamiany
mało który serwis tego piluje- o uzytkownikach nie wspominam, bo niektzórzy uważają, że koła wyważa się raz na ... wieczność
Zamieszczone przez mati25- nie właściwe ciśnienie opon, jak ktoś jeździ głównie sam musi odjąć od tego co jest na wlewie paliwa
- wielowachacz tył, głównie tnie opony gdy nie obciążony jest tył,nie ma na to rady jedynie lepsze opony
- zły stan zawieszenia
- auto po dzwonie
- i same opony które są podatne na to zjawisko
Zamieszczone przez greg505wyzabkowana opone mozna poddac obrobce mechanicznej, ktora powoduje wyrownanie bieznikaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xprzemomoze zabkowac przy małym obciazeniu tylko ze bedzie to wystepowało na tylnej osi
jesli zabkuje ci przód to może świadczyc o złej geometriiprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz